Vancouver-island-en-Alaska.reismee.nl

De reis naar Vancouver / On to Vancouver

Donderdag 11 augustus is was- en pakdag. Daar was onze wasmachine het helaas niet mee eens, want die kreeg een storing terwijl hij vol wasgoed zat. Miele gebeld en een reparatieafspraak gemaakt voor 19 september en vervolgens met hulp van een technicus de deur ontgrendeld en de was eruit gehaald. Samen met Jan en wat oude handdoeken de nattigheid opgeruimd en gevraagd of buurvrouw Wiep de was kon drogen. Die wast echt opnieuw en komt een paar uur later de boel keurig opgevouwen terugbrengen. Zo zie je maar weer “een goede buur is beter dan een verre vriend”. Bedankt buuf!

Vrijdag de 12e zijn we rond halftwaalf thuis vertrokken. Het is druk op de weg. In de Beemster eten we een broodje en precies om 13:56 staan we bij Cora en Peter voor de deur. J We drinken even koffie en praten bij. Rond vier uur zijn we bij het bomvolle Van der Valk A4 hotel. We horen onderweg nog dat Inge Paulis en Maaike Head goud hebben gewonnen in de vrouwen licht dubbeltwee roeiboot.

Zaterdag 13 augustus ontbijten we lekker voor we om tien uur de shuttle naar Schiphol nemen. We checken de bagage in (38 kg, inclusief 1,5 kg kaas en stroopwafels) en vingen uit hoe security nu werkt op Schiphol. Zelfs de paspoortcontrole gaat nu met een machine. Het werkt prima. We moeten even zoeken hoe we bij de Crown Lounge moeten komen, maar dat lukt ook. We halen een bakkie koffie en lezen de Telegraaf. We kunne op E5 tegen enen aan boord van de 777 Hadrian’s Wall voor vlucht KL0681 naar Vancouver. Lekkere stoelen A3 en 3C. Een minuut of twintig te laat weg om 13:45. Gladde vlucht met een maaltijd van Jacob Jan Boerma van ***-restaurant De Leest. Bovenlangs IJsland, over het noorden van Groenland en dan komen we om 13:55 lokale tijd aan in Vancouver. Dus het lijkt maar 10 minuten, die negen uur en een kwartier. Jos, je kunt nummer 4 van de vastgoedlijst aftrepen, die hebben we voor je gescoord, plus twee dubbele voor onszelf. Prachtig weer, 22 graden Vlot door emigratie en snel de koffers.

Buiten een taxi in en door het drukke verkeer naar The Blue Horizon Hotel op Robson Street. Kamer 2702 (hoog dus) met uitzicht op de stad en Coal Harbour. We vinden een tv-zender met Olympsch nieuws en zien op de PC dat Ligtlee goud heeft en de Holland Acht brons. We houden het met die negen uur tijdverschil nog vol tot een uur of zeven, dan gaan we naar bed. We slapen als blokken.

Wakker zondagmorgen 14 augustus rond zes uur. Thee gemaakt en ontbeten met eieren, piepers en ham en toast toe. Daar waren we nu aan toe. En dan tijd om dit verhaaltje te maken.

Thursday the washing machine refused service, will be repaired on September 19th. Neighbour helped out (great). We packed our bags. Friday August 12th we left home and went to Hoofddorp to have coffee with our friends Cora and Peter

After that on to the hotel and watching the Olympics on TV. The Netherlands now have 2 of each colour; not bad, but a lot goes wrong there. We have a room in the same part where you and Donna were, Joy, just on the other side (we have 118).

Saturday August 13th after breakfast we take the shuttle to the airport. After checking in our luggage we have coffee in the lounge. The smooth flight leaves about 15-20 minutes late. Smooth over the Atlantic, Greenland on to Vancouver. We have a triple Michelin Star meal on board in World Business Class. After 9 hours and 15 minutes we arrive in Canada at 13:55 local tome (9 hours tie difference). Taxi to the hotel Blue Horizon on Robson Street. We have room 2702 with a view on the city and Coal Harbour. We watch Olympics on TV and fins out that WE have another gold and bronze medal before we can’t keep our eyes open much longer. At 19:00 we go to bed and sleep soundly until 6 am on Sunday morning. After an early breakfast of eggs and potatoes and toast, it is time to send of this story to you all.