Vancouver-island-en-Alaska.reismee.nl

Vancouver - Victoria

Na zondag de 14e een rustig dagje gehouden te hebben bij 23 of 24 graden met af en toe een natje en droogje en veel tv-beelden uit Rio, hebben we genoten van de sockeye zalm die momenteel overal op het menu staat. Jan at Flatbread met spinazie, kappertjes en zalm en ik Laksa curry and coconut salmon; allebei heerlijk.

Maandag de 15e augustus zien we na het ontbijt de gouden medaille van Sharon van Rouwendaal zien winnen. We pakken de hop-on-hop-off-bus en rijden naar het enorme Stanley Park. Bij Prospect Point stappen we uit om naar het uitzicht op de Lion’s Gate Bridge te kijken. We drinken er koffie ook voor we verder gaan tot de voet van Burrard Bridge. Daar pakken we de False Creek Ferry en steken over naar Granville Island. We delen een portie fish & chips bij Bridges omdat dat ruim kan, We zoeken de tweede bus-route op, gaan de brug weer over en door Yaletown naar BC Place met het grote stadion. Dan de zilveren bol van Science World, en verder naar China Town. Via Gastown en de Steamclock komen we bij Canada Place, waar vandaag alen een Disney Cruiseschip ligt. We stappen weer op de groene lijn over, die ons terugbrengt naar het hotel. We eten opnieuw buiten op het terras.

Vroeg op op 16 augustus en iets voor halfacht opgehaald voor de tranfer naar Victoria. We worden naar het busdepot gebracht en stappen over op de BC Ferry Connector. We stappen uit als we op de veerboot van tien uur zitten en klimmen van dek 2 naar dek 5. De oversteek is prachtig, we zien zelfs adelaars zweven. Precies op schema komen we aan in Schwartzbay waar we Dawn in de armen lopen. We pikken onze koffers op en zoeken Bernie op die bij de auto wacht. We worden meegenomen naar Sea Glass restaurant in het leuke stadje Sidney by the Sea. Overal vrolijke tuinen en prschtige hanging baskets. Een heerlijke lunch en dan nsaar de Victoria Distillery waar ze gin en wodka maken in verschillende varrianten. We mogen er een stel proeven. En dan rijden we naar het huis waar we de komende dagen zullen logeren. Geweldig welkom. De kaas en de stroopwafels zijn aangekomen.

We don’t do very much on Sunday to get ourselves adjusted to the time difference. We watch TV and enjoy a salmon meal.

Monday August 15th we take the hop-on-hop-off-bus to Stanley Park, enjoy the view from Prospect Point on Lion’s Gate Bridge and have coffee. Then back on the bus to continue through the enormous park to the foot of Burrard Bridge. There we cross False Creek by the small False Creek Ferry to Granville Island. We share a portion of fish and chips at Bridges and walk to the stop of the red busroute. That takes us around Yaletown, to BC Place and Science World and continues to Chinatown. From there to Gastown and Canada Place where only one cruise ship is in today. We change back to the green line that brings us back to the hotel. We have dinner at the terrace again.

Tuesday morning, we get up pretty early and are picked up for our transfer at half past seven. We go to the Vancouver bus depot first end change to the big bus that goes on the ferry yo Vicoria. The crossing takes 1,5 hours and is glorious. On the other side we meet Dawn, pick up the luggage and meet Bernie. We go to the lovely Sea Glass restaurant in Sidney by the sea. After this nice meal in a lovely setting we did visit Victoria distillery where they maske gin ad wodka. We sampled a few different kinds. Very interesting.

Then on to Bernie and Dawn´s house with a lovely view of the Olympic Park in Washinton State. We had a very nice South African dinner with some of the neighbours included like doctor Jean and Rita and Jim. We enjoyed that very much, not only the food, but the company too.